Země světa

Dne 22. 12. se uskutečnil projektový den Země světa. V každé třídě byly 2-4 skupinky podle počtu žáků. Každá skupina si vybrala stát a měla za úkol udělat prezentaci, 3D předmět, plakát a referát. Podmínkou bylo, aby část prezentace byla v cizím jazyce.

6. třída

První skupinka nám představila Japonsko. Ukázali nám prezentaci o historii, památkách, hlavním městě a zajímavostech. Pak jsme viděli vlajku, 3D předmět (sakura) a poslechli si referát.

Druhá skupinka nás seznámila s Keňou. Nejprve nám předvedli prezentaci, byly v ní například zajímavosti, historie, zvěř, podnebí či politika. Následně nám přečetli referát v angličtině i v češtině. Ukázali nám vlajku a jako každá skupinka 3D předmět (safari), který si ručně vyrobili. 

Třetí skupinka nám představila Island. V prezentaci byly zmínky o historii, památkách, zajímavostech, hezkých místech a známých osobnostech. Namalovali vlajku. V referátu nás ještě seznámili s neznámějšími sopkami a vodopády.

Jaroslav Šafránek

Sedmá třída nám představila 2 země a to konkrétně Norsko a Řecko.

První skupinka nám představila Norsko. O Norsku jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí, třeba to, že odtamtud pocházeli slavní Vikingové. Poté jsme si poslechli hymnu. Bylo nám také řečeno něco o hlavním městě, Oslu. Zjistili jsme i to, že Norsko má nízkou hustotu zalidnění, což znamená, že ačkoli je to stát velký, obyvatel má málo. Jako 3D vyrobili typickou vikingskou helmu a sekeru.

Druhá skupinka si pro nás připravila něco o Řecku. Dozvěděli jsme se, že má Řecko spoustu ostrovů, ale jen menšina z nich je obydlená. Nejznámější a největší ostrov nese název Kréta. Taktéž nám byly představeny nejznámější osobnosti Řecka, většinou to byli filozofové, jako například Sokrates, Aristoteles nebo Hérakleitos. Jejich 3D předmět byl chrám Parthenón.

Mně osobně se to líbilo, dozvěděl jsem se spoustu nových informací.

Jiří Šefraný

8. třída
První skupinu tvořil Lukáš, Vašek, Tereza, Honza H. a Kuba, kteří představili Skotsko. Přečetli nám referát (půl česky a půl anglicky). Pustili nám hezkou prezentaci, ve které bylo i něco o dějinách a předvedli nám scénku. 3D věc měli skotskou pevnost a jezero Loch Ness a zakončili to skotskou hymnou. Druhá skupina (Jáchym, Honza T. a Alex) měla Argentinu. Ukázali nám prezentaci, 3D fotbalový míč a pustili nám hymnu. Třetí skupina mluvila o Brazílii. Patrik, Pavel, Dan a Štěpán měli jen prezentaci a v angličtině žádné čtení, jen fotbalové hvězdy jako např. Neymar. Vyrobili 3D fotbalové hřiště. Poslední byla Itálie, na které pracovaly Anna, Eliška a Viktorie. Holky měly 3D pizzu a referát, ale neměly žádnou prezentaci ani nic v angličtině. Dle mého názoru bylo nejlepší Skotsko, protože udělali vše, co měli mít, a ještě věci navíc, kromě toho to měli i nejlíp propracované.

Adéla Urbanová

Devátá třída byla rozdělena do tří skupin, v každé skupince bylo 4-5 lidí. První skupinka si připravila projekt o Francii, dozvěděli jsme se něco o významných památkách, historii a jako 3D předmět jsme viděli Eiffelovu věž. Druhá skupinka nám představila Španělsko, řekli nám španělské zvyky a různé zajímavosti, vyrobili kytaru. Poslední skupinka prezentovala Švédsko. Tam jsme zjistili něco více o obchodech a významných osobnostech, vyrobili ze dřeva židličku a stolek. Projektový den se mi líbil. Každá skupina to měla dobře připravené.

Aneta Rokosová