Dne 22. 12. se uskutečnil projektový den
Země světa. V každé třídě byly 2-4 skupinky podle počtu
žáků. Každá skupina si vybrala stát a měla za úkol udělat
prezentaci, 3D předmět, plakát a referát. Podmínkou bylo,
aby část prezentace byla v cizím jazyce.
6. třída
První skupinka nám představila Japonsko.
Ukázali nám prezentaci o historii, památkách, hlavním městě
a zajímavostech. Pak jsme viděli vlajku, 3D předmět (sakura)
a poslechli si referát.
Druhá skupinka nás seznámila s Keňou.
Nejprve nám předvedli prezentaci, byly v ní například
zajímavosti, historie, zvěř, podnebí či politika. Následně
nám přečetli referát v angličtině i v češtině. Ukázali
nám vlajku a jako každá skupinka 3D předmět (safari), který
si ručně vyrobili.
Třetí skupinka nám představila Island. V
prezentaci byly zmínky o historii, památkách, zajímavostech,
hezkých místech a známých osobnostech. Namalovali vlajku. V
referátu nás ještě seznámili s neznámějšími sopkami a
vodopády.
Jaroslav Šafránek
Sedmá třída nám představila 2 země a to
konkrétně Norsko a Řecko.
První skupinka nám představila Norsko. O
Norsku jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí, třeba to, že
odtamtud pocházeli slavní Vikingové. Poté jsme si poslechli
hymnu. Bylo nám také řečeno něco o hlavním městě, Oslu.
Zjistili jsme i to, že Norsko má nízkou hustotu zalidnění,
což znamená, že ačkoli je to stát velký, obyvatel má málo.
Jako 3D vyrobili typickou vikingskou helmu a sekeru.
Druhá skupinka si pro nás připravila něco
o Řecku. Dozvěděli jsme se, že má Řecko spoustu ostrovů, ale
jen menšina z nich je obydlená. Nejznámější a největší
ostrov nese název Kréta. Taktéž nám byly představeny
nejznámější osobnosti Řecka, většinou to byli filozofové,
jako například Sokrates, Aristoteles nebo Hérakleitos.
Jejich 3D předmět byl chrám Parthenón.
Mně osobně se to líbilo, dozvěděl jsem se
spoustu nových informací.
Jiří Šefraný
8. třída
První skupinu tvořil Lukáš, Vašek,
Tereza, Honza H. a Kuba, kteří představili Skotsko. Přečetli
nám referát (půl česky a půl anglicky). Pustili nám hezkou
prezentaci, ve které bylo i něco o dějinách a předvedli nám
scénku. 3D věc měli skotskou pevnost a jezero Loch Ness a
zakončili to skotskou hymnou. Druhá skupina (Jáchym, Honza
T. a Alex) měla Argentinu. Ukázali nám prezentaci, 3D
fotbalový míč a pustili nám hymnu. Třetí skupina mluvila o
Brazílii. Patrik, Pavel, Dan a Štěpán měli jen prezentaci a
v angličtině žádné čtení, jen fotbalové hvězdy jako např.
Neymar. Vyrobili 3D fotbalové hřiště. Poslední byla Itálie,
na které pracovaly Anna, Eliška a Viktorie. Holky měly 3D
pizzu a referát, ale neměly žádnou prezentaci ani nic v
angličtině. Dle mého názoru bylo nejlepší Skotsko, protože
udělali vše, co měli mít, a ještě věci navíc, kromě toho to
měli i nejlíp propracované.
Adéla Urbanová
Devátá třída byla rozdělena do tří
skupin, v každé skupince bylo 4-5 lidí. První skupinka si
připravila projekt o Francii, dozvěděli jsme se něco o
významných památkách, historii a jako 3D předmět jsme viděli
Eiffelovu věž. Druhá skupinka nám představila Španělsko,
řekli nám španělské zvyky a různé zajímavosti, vyrobili
kytaru. Poslední skupinka prezentovala Švédsko. Tam jsme
zjistili něco více o obchodech a významných osobnostech,
vyrobili ze dřeva židličku a stolek. Projektový den se mi
líbil. Každá skupina to měla dobře připravené.
Aneta Rokosová