E-learning pro žáky 9. třídy / Mediální výchova |
15. 6. 2020 Poselství
generaci žijící „online“.
Zvedněte oči od vašich telefonů, vypněte ty displeje, začněte žít život
doopravdy.
|
|
8. 6. 2020 Nebezpečí reklamy
Pasáž odhaluje, v čem se skrývá nebezpečí reklamy. Může v nás posilovat stereotypy a předsudky vůči ostatním lidem. Reklama často neukazuje skutečný svět, ale jen jeho zjednodušenou kopii. |
|
1. 6. 2020 Minulou hodinu jste si měli přečíst vybrané body z Kodexu reklamy, podívat se na tři reklamy a přemýšlet, jestli jsou v souladu s uvedeným kodexem. Řešení:
Úkol: Rozpoznejte (vyhledejte) výrobky, které chybí v jednotlivých reklamních sloganech.
|
|
25. 5. 2020 Dnešní
téma je etika v reklamě.
Rada pro reklamu je nestátní organizace, která je založena z podnětu zadavatelů reklam, reklamních agentur a médií. Každý, kdo má výhrady k jakékoliv reklamě, má možnost podat stížnost. Základní etická pravidla, která se týkají reklamy, shrnuje Kodex reklamy. Jeho cílem je napomáhat tomu, aby reklama byla především pravdivá, slušná a čestná. Na základě posouzení stížnosti vydává rada rozhodnutí, které může vyústit v doporučení stáhnout reklamu, která je v rozporu s kodexem.
|
|
18. 5. 2020 V dnešní
hodině se budeme zabývat otázkou: Jak
nás přesvědčuje reklama? Seznámíte se s přesvědčovacími
technikami,
které reklama používá. Podívejte se na přehled a stručnou
charakteristiku
jednotlivých prostředků.
Úkol: Níže máte odkazy na několik reklam, které jsou označeny písmeny. Zhlédněte je a přiřaďte k nim přesvědčovací techniku, která v nich převládá (př. A – statistika). Hodnocení pěti plusy, lze tedy získat jedničku. |
|
11. 5. 2020 |
|
4. 5. 2020 Dalším tématem, kterému se budeme věnovat, je reklama. Reklamou se rozumí taková sdělení, která mají příjemce ovlivnit tak, aby se nějak choval nebo aby zaujal určitý postoj. Média hrají v reklamě klíčovou roli, protože jsou často nejjednodušší cestou k budoucím spotřebitelům. Reklamu si často spojujeme se spotřebou předmětů nebo služeb, je to nečastější druh reklamy.
|
|
27. 4. 2020 Podívejte
se na krátký příspěvek
o vývoji
televizního zpravodajství. Sledování televizních zpráv se v průběhu let
vizuálně i koncepčně změnilo, ale stále je považováno za důležitou
součást
všeobecného přehledu.
|
|
20. 4. 2020 Hodnocení předmětu MV Vzhledem k situaci, která nastala, i podle dalšího vývoje je zřejmé, že se ve škole asi v tomto školním roce již neuvidíme. Vyvstává proto otázka, jak bude hodnoceno druhé pololetí. Nastíním vám svou představu v předmětu mediální výchova. Ve druhém pololetí jste ve škole zatím žádnou známku nezískali. Abych měl nějaké podklady pro vaše hodnocení, neboť vás budu muset ohodnotit na vysvědčení, na následujících řádcích napíšu, jak budeme společně postupovat. Kontrola zadaných prací bude probíhat prostřednictvím mailu. Pro vás bude tato kontrola motivací k další činnosti a já budu mít nějakou zpětnou informaci o vaší práci. Úkoly budou ohodnoceny známkou nebo plusy (5 plusů = jednička). Doufám, že je pro vás systém hodnocení přehledný. Neváhejte mne kontaktovat (benda@zsvernerice.cz) s jakýmikoli dotazy. Určitě odpovím. Samotář, režie: Tomasz Konecki. Muž z divočiny Jan žije sám ve svém srubu v polských horách. Když však osud naruší jeho samotu, vymyslí plán, aby mohl jít cestou svého srdce.
|
|
6. 4. 2020 Podívejte se na sérii krátkých příspěvků a přemýšlejte o problému, který je v nich nastolen. Dezinformační weby I Pořad ukazuje, že v posledních letech vzniká v Česku velké množství dezinformačních webů a přibližuje jejich cíle. Dezinformační weby II Mnoho českých dezinformačních webů je označováno jako prokremelské. Pořad vysvětluje, proč a kdo za nimi vlastně stojí, a ptá se, co je jejich cílem. Média a manipulativní techniky Dezinformační weby používají ve svých zprávách různé manipulativní techniky, které u čtenářů zajistí vyvolání požadované reakce. Pořad ukazuje, že s manipulativními technikami se však můžeme setkat i u tradičních zpravodajských médií. Vliv dezinformací na politickou situaci Cílené šíření falešných zpráv může u veřejnosti vyvolat apatii k politickému dění i pocit ohrožení bezpečnosti. Pořad ukazuje, že velké dezinformační kampaně jsou dokonce schopny ovlivnit politickou situaci. Trollí farmy Pasáž vysvětluje pojem troll a upozorňuje, že existují i trollí farmy, kde tito narušovatelé a ovlivňovatelé internetových diskuzí působí hromadně. Vzdělávací iniciativa proti dezinformacím V České republice existují některé vzdělávací iniciativy zabývající se mediální gramotností. Jedna z nich – Zvolsi.info – se zaměřuje především na osvětu mládeže ohledně šíření dezinformací (video). |
|
30. 3. 2020 Dnes
je pro vás připraveno několik krátkých
videospotů věnovaných problematice elektronické bezpečnosti, bezpečného
používání internetu a IT technologií.
V nabídce
je deset epizod ze seriálu Zkroť
net. Hned! |
|
23. 3. 2020 Adresa
je přibližná. Toto krátké video je sestříháno
z Google Maps a vypráví o splnění snu jedné z postaviček, která chtěla
procestovat kus světa. Přeneseně je zde vidět, jak mohou média při
troše umu a
rozumného využití splnit sny. Jsou dobrým sluhou, ale špatným pánem. Je
možné
díky nim uvidět krásu, je možné díky nim padnout do propastí…
V cizích botách. Jak často soudíme druhého podle jeho vzhledu? Tak moc bychom si to přáli vyměnit s těmi, kteří mají lepší oblečení, neděravé boty a jen tak si v klidu užívají života. Zakládají se naše soudy ovšem na pravdě? Tolerance. Velmi působivý film o tom, jak může nenávist vůči veškeré odlišnosti fungovat jako naprosto destruktivní nástroj. Být schopen vedle sebe akceptovat odlišnost je znakem vyspělosti a patří to mezi velké ctnosti. Naopak netolerance je zhouba, která v důsledku nikomu nic nepřinese. Nějak mi u toho posledního videa vyschlo v krku. Vodu! |
|
16. 3.
2020 Internet určitě patří mezi významná média současnosti. Má svoje klady, ale i zápory. Herečky z dokumentu V síti si vyzkoušely rizika internetu místo tebe. Přinášejí ti zásady, které se opravdu vyplatí dodržovat. Podívejte se na celé desatero i bonus. |
|
|