Na konci školního roku jsme se mohli
ohlédnout za svou dosavadní prací. Podařilo se nám shromáždit velké
množství historických fotografií (přibližně sto historických snímků).
Na těchto krocích jsme spolupracovali všichni společně (7. - 9. třída).
Rádi bychom zde ještě zmínili jména žáků, kteří jako žáci 9. třídy s
odchodem na střední školy a učiliště ukončili i práci na projektu.
Jedná se o: Michaela Černého, Soňu Doušovou, Lucii Filingerovou,
Dominika Galčana, Nikolu Svatošovou, Janu Trejbalovou, Michala
Virkovského a Daniela Zygulu.
V září nového školního
roku jsme si
na
základě získaných historických fotografií vymezili šest témat,
které chceme dále zpracovat. Žáci (nyní 8. a 9. třídy) se rozdělili do
šesti týmů a začali dále na projektu pracovat skupinově. Ke každému
tématu disponujeme různým počtem snímků, různé kvality. Některé
historické fotografie zachycují téměř totéž, fotodvojici budeme proto
pořizovat pouze podle jedné z nich. A zde jsou naše témata:
Koncem
záři a v průběhu října jsme zahájili terénní práce - vyhledávání
lokalit, odkud byly pořizovány staré fotografie, a vlastní
fotografování. Jedná se asi o nejobtížnější část celého projektu,
protože vyhotovit "shodný" snímek, je velmi náročné. Někdy je třeba se
na dané místo i vrátit a fotografovat znovu. Nyní na podzim chceme
udělat alespoň 15 kvalitních fotodvojic pro potřeby knihy a výstavy.
Další fotodvojice plánujeme vytvářet na jaře, budeme je vkladat na tyto
a školní internetové stránky.
V
listopadu žáci 8. třídy sestavovali pojednání o historii a současnosti
Verneřic. Dělo se tak v hodinách cvičení z českého jazyka. K dispozici
měli různé výstřižky a publikace, stranou nezůstaly ani informace z
internetu.
11. Beseda s kronikářem
V
pátek 23. listopadu měli žáci 9. třídy možnost v rámci
společenskovědního semináře debatovat s místním kronikářem.
Dozvěděli
se něco o významu kronikářství, připomněli si nejstarší české kroniky.
Kronikář jim také poskytl užitečné informace pro zpracování projektu.
12. Vytváření fotodvojic