Byli jsme v Národním

Než jsme se vydali do Národního divadla, zjistili jsme si o něm alespoň pár základních informací. Základní kámen byl položen v roce 1868. Vlastně jich je více z různých míst Čech, dodnes jsou k vidění ve sklepních prostorách historické budovy. Někteří z nás si je i náhodou prohlédli, když o přestávce zbloudili při hledání WC.
K výzdobě Národního divadla přispěli nejlepší umělci té doby. Obdivovali jsme tak díla Alšova, Ženíškova, a pokud jsme nepřišli do hlediště na poslední chvíli i Hynaisovu oponu. Divadlo se otevíralo nadvakrát. V roce 1881 krátce po slavnostní premiéře vyhořelo a znovu bylo postaveno z peněz celonárodní sbírku už za dva roky. My jsme se sem vypravili na představení Rostandova Cyrana z Bergeracu.
Je sobota 20. října, blíží se čtvrtá hodina, účastníci zájezdu se scházejí na verneřickém náměstí. Polovinu tvoří žáci, druhou pak zaměstnanci školy. Všem to moc sluší. Ve čtyři hodiny nastupujeme do autobusu a cesta může začít. Vše probíhá v klidu a v pořádku jsme dorazili do Prahy. Měli jsme hodinu a půl na to, abychom si trochu prohlédli Prahu a dorazili k divadlu. Všichni dorazili. Seděli jsme až na druhé galerii, a tak si někteří půjčili divadelní kukátko. Obsadili jsme svá místa a čekali na začátek přestavení. Bohužel jsme seděli opravdu daleko a některé herce jsme poznávali zprvu jen podle hlasu. Někoho představení nadchlo, jiní se nudili a špitali si.
Po představení jsme se všichni vydali zpět k autobusu. Tomáš Kučera zjevně neměl pohodlné boty, a proto se rozhodl k autobusu dojít bez nich (nesl je v ruce). J Návštěva divadla a cesta noční Prahou nás velmi zmohla, tak jsme si na zpáteční cestě schrupli (až na výjimky). Do Verneřic jsme dorazili kolem půlnoci. Kromě puchýřů nedošlo k žádným zraněním. Pouze Tereza Baldinusová se podpatkem zabodla mezi dlažební kostky a přetrhla si pásky u bot a podpatky dalších dvou žákyň se rozhodly, že se oddělí od bot, ke kterým dříve patřily.
(Nikola Procházková – Dáša Pavlíková)


Zprávy a novinky